Egy szórakoztató pakli a kombózás szerelmeseinek.

Bár most, az OP-11-ben egyre mélyebbre taposva semmiféle valódi aktualitása nincs a most következő paklileírásnak (mivel a benne szereplő legújabb lapok az OP-10-ben jelentek meg), mégis úgy gondoltam, hogy írok nektek egy rövid bemutatót a deckről. Egyrészt azért, mert a korábbi SIM-es bohóckodások után a napokban éles bevetésen is járt, másrészt pedig azért, mert… nos, erre majd a cikk végén visszatérünk. Lényeg a lényeg: valamilyen szinten mégiscsak aktuális az, amiről most szó lesz, ez pedig nem más, mint a Kin’emon Exodia, amihez a játék kezdetén, az OP-01-ben megjelent zöld Kouzuki Oden Leader lesz segítségünkre.
Miért pont ő? Nos, a körönként egyszer, lapdobásért felállítható két DON!! önmagában még aligha nyomós érv, maga a kombó azonban, amit játszani fogunk, mindkért oldalról (költség és képesség) kiválóan illeszkedik abba, amit Oden nyújtani tud. Arról nem is beszélve, hogy a kulcslapunk mellé kifejezetten ő szükségeltetik.
Ez a bizonyos kulcslap nem más, mint Kin’emon, aki egy 3-dropot is kiránt maga mellé, akit aztán később fel is tud állítani nekünk. Nem egy extra karakter… de mi lenne, ha már az első körben ki tudnánk rakni? Az OP-10-ben megjelent két kombó alkotóelemmel (innen jön a Yu-Gi-Oh!-ból vett Exodia becenév) bizony ez is lehetséges: ha hátul megyünk, akkor kirakjuk az egyiket, a másikat eldobjuk a Leader képességének (mindegy, hogy melyik melyik), és már jöhet is a 6-os Kin’emon – még marad is 2 DON!!-unk mindenféle egyébre.



Nézzük, milyen 3-cost The Akazaya Nine karaktereket érdemes kirakni Kin’emonnal! A legjobbak egyértelműen Okiku és Raizo: előbbivel némi board kontrollnak kezdhetünk neki, vagy elfektethetjük a zavaró blockereket, utóbbival pedig a kezünket tölthetjük vissza (a kombó eléggé lapigényes ugyebár). De Inuarashi és Ashura Doji is szóba jöhetnek amolyan szituációs lapokként – összességében 8-10 közé érdemes belőni a darabszámukat.




Ha szerencsésen állnak a csillagok (ennek érdekében persze fogunk még lapokat betenni rögvest), akár már az első körben kijöhet a kombó, hogy aztán a második körben szépen megsorozzuk az ellenfelet: 2×1 DON!! befektetésével 6K (Okiku) + 7K (Kin’emon) + 6K (még egyszer Okiku) + 5K (Leader) ütést vihetünk be, és akkor még mindig van 2 DON!!-unk, illetve a Leader képesség is. Nincs olyan deck, amit egy ilyen brutális kezdés ne zavarna – ügyeljünk persze arra, hogy ne veszítsük el rögtön a boardot ezután, mert akkor hiába a csodakombó, hamar kiürülünk.
Ahhoz, hogy mindez összejöhessen, rengeteg kereséssel kell játszanunk – szerencsére van is merítés. Az OP-10-es Kouzuki Momonosuke (nem meglepő módon) pont ide lett kitalálva, 1+2 DON!!-ért két lapot is előránt nekünk a felső ötből. Otama a klasszikus 1-drop kereső, méghozzá 2K counterként, így később is nagy hasznát vesszük, valamint az OP-01-es Kouzuki Momonosuke is ott van nekünk, mint permanens keresés. Kiválóan illeszkedik a deckbe a You Can Be My Samurai!! is, hiszen hasznosítani tudjuk vele az Otamákat, de az OP-10-es Momonosukét is jó elforgatni neki, mielőtt használnánk, így ritkán fog a kezünkben ragadni – ha mégis, még mindig el tudjuk dobni a Leadernek. Emiatt négy darab használata sem ördögtől való elgondolás.




Néhány hely még maradni fog a deckben, ezeket erős support lapokkal érdemes megtámogatni. Hody Jones amúgy is a játék egyik legerősebb lapja, ebben a mostani, Gum-Gum Giant-heavy metában pedig különösen erős, így innen sem hiányozhat – amikor már kezdünk kifulladni, új lendületet ad. Hasonlóra képes az OP-01-es Trafalgar Law, akivel számtalan kombólehetőség van – kirakhatunk vele az Otamák helyére 3-dropokat, vagy simán csak “felállíthatjuk” fekvő lényeinket, hogy megvédjük őket az ütésektől, blockerként pedig az esetlegesen kint lévő kereső Momót is bevédheti. Sokoldalú kártya, 2-3 darab még úgy is elfér, hogy brick. És ha már brickek, akkor jöjjön még egy adag 2K counter ellensúlyozásként: Tashigi kiváló védelem, különösebb kommentárt nem igényel, Izo pedig kereshető, ami ennyi searcher mellé igencsak előnyös.




A pakli mindenképpen igényel némi gyakorlást, hiszen már az első körökben is rengeteg cselekvésünk lesz, így alaposan ki kell számolni mindent előre – főleg úgy, hogy a Leaderünk is vissza tud állítani 2 DON!!-t. Fel kell ismerni emellett azt is, hogy meddig érdemes erőltetni a kombót, hiszen ha már a harmadik körben járunk, akkor nem feltétlenül érdemes beleölni rengeteg erőforrást egy Kin’emonba, sokszor jobban járunk, ha simán csak kijátsszuk. Ha viszont 2 vagy 3 DON!!-on össze tudjuk hozni a kombót, az szuper érzés – és egyáltalán nem olyan ritka, mint gondolnátok (nekem is sikerült például a versenyen), köszönhető a sok keresésnek, illetve a Leader által biztosított +2 DON!!-nak – ez utóbbit a korai játékban persze csak akkor éri meg bekérni, ha ezzel kijön a kombó, bejuttatva a trash-be a második Kin’emon “építőelemet”.
Az erőstől persze messze van a pakli, tényleg egy mókadeckről beszélünk, amit az én 3-3-as eredményem is mutat. Ha kifullad, onnantól már nem nagyon tud visszajönni, és olyan meccsek is lesznek, ahol csak keresünk és keresünk, mint az állat, de mégsem fognak összeállni az elemek – és ilyenkor csak feleslegesen futottuk a köröket ahelyett, hogy inkább boardot építettünk volna. Ettől függetlenül tényleg szórakoztató tud lenni, ha valaki szereti a “hoki” paklikat… és akkor zárásnak még egy dolog, ha már az elején megígértem.
Szóval: az OP-12-ben jön egy új 6-cost Kin’emon, ami új kapukat nyit meg a pakliban. Ha szeretnétek kideríteni, milyen fejet vág az ellenfeletek, amikor kiraktok ellene az első körben egy 8000-es testet, akkor várjatok még pár hónapot! 😉


[…] hónapja már olvashattatok egy paklileírást a “Kin’emon Exodia” kombóra építő Kouzuki Oden deckről. A móka jellegnél […]