Megérkezett a rettegett kalózkirály!

Bizonyára sokan emlékeztek arra, hogy Gol.D.Roger anno az első belengetett Leader volt az OP-13-ból. A 7000-es power rögtön beindította a találgatásokat, a végleges képesség azonban igen egyedire sikeredett – a végeredmény pedig cseppet sem gyenge az eddigi tapasztalatok alapján.
Kell idő persze, mire maximális hatásfokon dolgozhat a Leader, ha kapunk ugyanis DON!!-t a kör elején (kivéve az első körben), akkor egyet fixen a Leaderre kell csatolnunk, és ha nincs legalább 9 DON!!-unk, akkor még -2000 powert is kap. Cserébe multicolorként is 5 Life, így a cél egyszerű: minél előbb felrampelni, majd “unlockolni” őt!
A decképítés első fázisa meglehetősen áramvonalas, a Bandai ugyanis jó nagy adag ramp lapott biztosított a koncepció számára. Buggy és Douglas Bullet az első körökben, Scopper Gaban pedig a harmadikban röppenhet ki, Silvers Rayleigh pedig 8 DON!!-os rampként elsőre feleslegesnek tűnhet a funkciója miatt, valójában azonban fontos szerepe van, hiszen valójában 9 DON!!-on érkezik, ahol 1 DON!! rá van csatolva ugye a Leaderünkre, majd ő maga beadja a tizedik erőforrást, így a következő körben már nem kell elcsatolunk.




Ami a további support lapokat illeti: Shanks személyében van 1-drop keresője is a koncepciónak, a kellemesen rövid nevű Guess We’ll Have Another Scrap. You Can Only Risk Death While You’re Still Alive!! event újabb ramp opció, ami late game-ben 3K counterré változik, a Divine Departure pedig a 0-s counter eventek képességét kombinálja egy masszív powercsökkentős alternatív felhasználási móddal.



Ha már végtelen ramp, beszéljünk a boss monsterekről, hiszen hiába érünk fel gyorsan 10 DON!!-ra, ha aztán nem tudjuk ezt kamatoztatni. Az OP-09-es Shanks az egyik legjobb lap ebből a kategóriából, a powercsökkentés az Imukat is zavarja többek között, de az OP-02-es Edward.Newgate is kellemes extra védelmet biztosít. A SEC Gol.D.Roger kiváló kivégzés, hiszen az Imu és az Ace is szeret blockerek mögé bújni, így az ő tudatában veszélyes lemenni 0 Life-ra. A blocker Charlotte Katakuri pedig hasonló funkciót tölt be, mint Rayleigh: a 9-es körben felrampeli nekünk az utolsó DON!!-t – azon túl persze, hogy egy kiváló kártya önmagában is, mint felálló blocker.




2K counterekből kellemes opcióink vannak. Sanji hátul menve jöhet az első körben, ha épp nem húztunk rampet, biztosítva egy kis agressziót és laphúzást, Uta a sok ramp miatt nagyon hamar olcsó blockerré változik, Uso-Hachi pedig a játék egyik legjobb kártyája ebben a kategóriában, nagyon erős alternatív felhasználási móddal.



Nem új lap, ellenben a játék talán legjobb, leguniverzálisabb ramp kártyája Mr.2.Bon.Kurei(Bentham), aki természetesen innen sem maradhat ki, egy elsőkörös Buggy után szépen besimul a curve-be. A jó öreg Radical Beam pedig a védekező opcióinkat bővíti, a 7-9000-es Leader mellé egy 4K counter egyenlő a garantált fejfájással, már ami az ellenfelet illeti.


Mindenképpen szót kell még ejteni a 10-es Gol.D.Roger karakterről is – na nem azért, mert kötelező, hanem épp ellenkezőleg, egyelőre nem nagyon fér be a pakliba, maximum 1-1 darabot használnak belőle. Illetve ott van még a decemberben érkező promó Gol.D.Roger is, aki teljesen más megvilágításba helyezi majd a decket, önmagában emelve rajta egy szintet.


Olyan szempontból tehát szokatlan Leaderről beszélhetünk, hogy a deck még nem nyerte el “végleges” formáját. Ez persze mindegyik paklira igaz, hiszen direkt vagy indirekt módon folyamatosan kapnak a koncepciók erősítést, jelen esetben azonban még a következő kiegészítő előtt érkezik az utánpótlás, ami után mindenképpen újra kell értékelni Roger helyzetét. Addig is bőven játszható azonban, ott van a legerősebb paklik között a metában, így próbálkozzatok vele bátran – különösen, ha szeretitek nagy testekkel elárasztani a boardot!
