Jöjjenek a lila szín legtöbbször előkerülő kártyái.
Cikksorozatunkban színenként haladva vesszük sorra azokat a lapokat, amikhez bátran lehet nyúlni, ha ki kell tölteni egy-két lyukat a pakliépítés során – avagy íme azok a kártyák, amik a legtöbb különböző pakliba beilleszthetőek.
Ha lila, akkor DON!!-manipulálás, méghozzá a létező legkülönfélébb formákban. Jelentős tempóelőnybe kerülhetünk az ellenféllel szemben az extra DON!!-t biztosító kártyákkal, vagy éppen kihasználhatjuk a plusz erőforrásokat a DON!!-mínuszolós effektekhez. Funkcionálisan persze mindezek a legváltozatosabb formákban érkeznek – nézzük, mikből érdemes válogatni.
Trafalgar Law (OP09-069): Ebből a színből is találunk erős 1 cost searchert, a Straw Hat Crew pedig iszonyatosan univerzális típus, egy olyan package-dzsel, ami könnyedén beilleszthető több helyre is.


Uso-Hachi (ST18-001): Egy 2K counter, ami gyakran fog asztalt is érni, hiszen akár egy 5-cost karaktert is elfektethet, ezzel segítve a board tisztán tartását.
Black Maria (OP08-074): Szintén gyakori vendég az asztalokon ez a 2K counter, a masszívabb DON!!-mínuszolós effekteket is negálni tudja ugyanis, így ha az ellenfélnek nincs rá gyors megoldása, akkor meccset eldöntő erőforráselőnyt biztosít.


Zoro-Juurou (OP05-067): Egy olcsó rampelés, aminek van ugyan feltétele, és emiatt nem lesz mindenhova jó, de multicolor Leadereknél elég beengednünk az első ütést, és már tud is dolgozni a harmadik körben.
Mr.2.Bon.Kurei(Bentham) (EB01-061): Talán a legnépszerűbb ramp lap, hiszen már kijátszásakor megadja az extra DON!!-t, méghozzá aktívan. Később pedig bármekkora karakterrel le tud trade-elni, így extra értéket nyerhetünk ki belőle.


Zoro-Juurou (ST18-004): A Straw Hat Crew-csomag egyik motorja, vanilla statok, kereséssel kombinálva, így ha megtaláljuk a játék elején, onnantól elég jó eséllyel lehet egy erős, stabil curve-ünk, de később is jó lesz laphátrány nélkül kipakolgatni.
Vinsmoke Reiju (OP06-069): Főként az agresszívabb, kezüket gyorsan ürítő összeállításokon segít, biztosítva, hogy a kezdeti lendületet követően ne ürüljünk ki olyan gyorsan.


O-Nami (ST18-002): Újabb fontos eleme a Straw Hat Crew-package-nek, egy tiszta és egy minőségi lapelőnyt generáló blocker a középjátéktól felfelé, így nem csak önmaga segít megtartani a boardon szerzett előnyt, hanem a kezünket is feltölti counterekkel, vagy éppen azzal, amit keresünk.
Hitokiri Kamazo (OP06-076): Egy újabb 2K counter, ami könnyedén asztalt érhet, hiszen csatolás nélkül is tud swingelni, és a kis zavaró lényeket is el tudja takarítani.


Trafalgar Law (ST10-010): A boardon nem nagy fenyegetés, de blockerként és dobatásként így is elég kellemetlen lap tud lenni a megfelelő szituációban, és az ellenfél sem megy fel olyan bátran 7+ lapra miatta.
Eustass”Captain”Kid (OP05-074): A legtöbb lila deckben bőven akad DON!!-mínuszolás, így ő is kötelező elem nagyon sok helyre, aki segít fenntartani az erőforráselőnyünket.


Queen (ST04-005): A játék megjelenésekor a leguniverzálisabb lila lap volt, és a mai napig sok deckben megállja a helyét – a blockerbe épített egy tiszta és egy minőségi lapelőny értékét korábban már kitárgyaltuk, ő ráadásul curve-ön kirakva is teljesen korrekt karakter.
Ms. All Sunday (OP04-064): Az árához képest elég gyengék a statjai, és még counter érték sincs rajta, a laphátrány nélküli rampelés azonban így is csábító, ha a deckünk olyan curve-ön játszik szívesen, ahol 5 DON!!-on szükség lehet egy ilyen lépésre.


San-Gorou (ST18-003): Újabb fontos eleme a Straw Hat Crew-vonalnak, sürgősen meg kell oldani, különben zavaróan sokat fogunk vele húzni.
Fra-Nosuke (OP05-070): 2K counter a Straw Hat Crew-package számára, ami ha nagyon kell, akkor plusz egy rush opció.


Sanji (OP07-064): Még egy Straw Hat Crew 2K counter, egyben a szín egyik legtöbbet játszott ilyen funkciójú lapja, ami alternatívaként egy ár-érték arányban brutálisan jó blocker is tud lenni.
Sanji (OP09-065): A szín egyik legújabb sztárja, a középjátékban segít nekünk tisztán tartani az asztalt, tovább erősítve azt a hógolyó-effektust, amire a lila szín képes a korai tempóelőny továbbgörgetésével, később pedig a finishelésben is segíthet.


Luffy-Tarou (ST18-005): A Straw Hat Crew-csomag legdurvább tempo playe, általában egy San-Gorou-t vagy egy Zoro-Juurou-t fog magával hozni.
Charlotte Linlin (OP08-069): Limitáltan eddig is volt már hozzáférése a lila színnek a gyógyuláshoz, Linlinnel azonban egy brutálisan univerzális kártyába építve kapta meg ezt a funkciót, takarítva közben az ellenfél térfelét, méghozzá a K.O. elleni védelmet is megkerülve.


Monkey.D.Luffy (OP09-119): Annyi jó rush van már lilából, hogy akár még feleslegesnek is tűnhet, de egy ennyire letisztult, nagy, laphátrány nélküli futólényt elég nehéz kihagyni, trade-elésben és finishelésben is óriási segítség.
Kaido (ST04-003): Nehéz helyet szorítani ennyi jó 9-dropnak, de ahol belefér a masszívabb DON!!-mínuszolás, ott a jó öreg Kaido még mindig kegyetlen pusztítást tud véghez vinni, két testet is könnyedén eltakarítva, vagy éppen pontot téve a meccs végére egy blocker eltakarításával és egy nagy swinggel.


Monkey.D.Luffy (OP05-119): Kicsit all-in lapnak tűnik, de akad több olyan lila Leader is, ahol villámgyorsan vissza tudunk jönni a DON!!-jaink teljes leradírozásából (és persze ő maga is segít ebben). Ha kevésben él az ellenfél, akkor könnyen összejöhet vele a finishelés az extra körben.
Gum-Gum Jet Gatling (OP03-072): A kötelező 0-cost 3K counter event, használjuk itt is bátran, ha sok counterérték nélküli lapunk van.


Gum-Gum Giant (OP09-078): Jelen pillanatban a játék talán legerősebb counter eventje. A laphátrány nélküli (sőt, valójában minőségi lapelőny) +4000 már a nevetségesen jó kategória, és mivel főleg a végjátékhoz közelítve lesz ez releváns, ezért a -2 DON!!-t sem fogjuk igazán megérezni.
A cikksorozat következő részében a fekete szín lapjai kerülnek terítékre.
