A folytatásban a kék szín lapjai kerülnek terítékre.
Cikksorozatunkban színenként haladva vesszük sorra azokat a lapokat, amikhez bátran lehet nyúlni, ha ki kell tölteni egy-két lyukat a pakliépítés során – avagy íme azok a kártyák, amik a legtöbb különböző pakliba beilleszthetőek.
Az előző színekhez hasonlóan természetesen a kéknek is megvan a maga sajátossága. Ez az a szín például, ami a legkönnyebben meg tud oldani K.O.-zás nélkül karaktereket, amivel rengeteg zavaró effektet meg tud kerülni, de a pakli tetejével való machinálás is visszatérő elem. Szerencsére ezen lapok között is akad jó néhány univerzális darab – lássuk, melyek azok, amiket a legtöbb különböző deckben be tudunk vetni.
Kaya (OP03-044): A játék egyik legjobb 2K countere, amivel szükség esetén mélyebbre áshatunk a deckben, ha nagyon keresünk valamit, vagy egyszerűen csak frissíthetünk egyet a kezünkben felgyűlt haszontalan kártyákon.


Sengoku (OP07-046): Ugyan csak Seven Warlords lapot keres, de szerencsére ez nagyon erős típus, sok univerzális lappal (ezt látni is fogjátok), így egyáltalán nem ördögtől való beilleszteni egy ilyen package-et egy alapvetően más jellegű deckbe.
Duval (ST12-014): Pici blocker, némi optimalizálással a következő húzásainkat illetően. Nem világmegváltó, de olykor szerephez szokott jutni, és egy-két lappal még kombózik is.


Donquixote Doflamingo (OP01-073): Lényegében az előző funkció, csak eggyel drágább, cserébe jóval erősebb kivitelben, hiszen a test is nagyobb, illetve a megtekintett lapok száma is.
Charlotte Pudding (OP06-047): Az egyik legjobb tech lap, aminek már a puszta létezése aggodalomra ad okot minden kék elleni meccsen – már ha az a terv, hogy sok lap lesz a kezünkben. Néha még akkor is megéri kijátszani, ha csak 5-6 lapja van az ellenfélnek, mert ha megszabadítjuk 1-2 ismert kulcslaptól, az pont úgy tud fájni, mint a 3-4 laphátrány egy nagyobb kéznél.


Jinbe (OP07-045): Az egyik legerősebb lap a játékban jelenleg, és az egyik legfőbb oka annak, hogy a Seven Warlords package nem csak Donquixote Doflamingo deckekben van jelen. Óriási tempóelőny akár már a második körben, és nagyon sok univerzális 4-drop van, amit ki tud tenni – mindjárt nézünk is közülük párat…
Edward Weevil (EB01-023): Vanilla statok, counter érték helyett pedig cantrip. Ezt hívják úgy, hogy egyszerű, de nagyszerű? Jinbe kedvenc játszópajtása.


Boa Hancock (ST17-004): Ugyanazok a paraméterek, mint Weevilnél, csak itt blocker képességet, paklibeállítást, illetve plusz egy csatolható DON!!-t kapunk a counterérték helyett, szintén rettenetesen erős kártya.
Dracule Mihawk (ST03-005): Univerzális 2K counter, ami testként is hibátlan, és ha eljut az ütésig, akkor még a kezünkön is tud egyet optimalizálni. Jinbe is kirakja, mondani sem kell.


Gecko Moria (ST03-004): Weevil után egy újabb 4-drop, amibe lapelőny van építve, csak ő nem húz, hanem a trash-ből vesz vissza, így jellemzően a középjátéktól felfelé hasznos csak. Így is népszerű eleme a Seven Warlords package-nek.
Ulti (OP05-043): Jelenleg nem része a metának, ettől függetlenül azonban érdemes észben tartani ezt a karaktert, hiszen egy olyan “ütőképes” kereső a kétszínű deckekbe, ami korlátozás nélkül felvesz nekünk valamit, a maradékot ráadásul utána akár be is állíthatjuk.


Mr.1(Daz.Bonez) (EB01-027): A lap fele csak Baroque Works Leaderrel működik, de így is ad nekünk fixen 1 tiszta és 1 minőségi lapelőnyt, ami egy 5-ért 6000-es karaktertől, counterértékkel cseppet sem rossz. Ha pedig hízni is tud egy event-heavy felállásban, akkor egészen brutálissá is válhat akár ár-érték arányban.
Jozu (OP08-047): Iszonyatosan komoly tempo swing, ami úgy is jelentős előnyhöz juttat bennünket, hogy csak ideiglenesen oldottuk meg a célpontot. Pláne úgy, hogy valamit még mi is visszaveszünk, ami sokkal inkább előny, mint feltétel – ez lehet egy Sengoku vagy egy Kaya például, amikből aztán további értéket nyerhetünk ki. Prémium kártya, nem vitás.


Boa Hancock (OP07-051): Egy újabb kiváló lénybe épített megoldás. Ő sem takarítja el végleg a célpontot, sőt, igazából a boardról sem tűnik el a karakter, mégis az az egy kör, amit nyerünk vele, pont kellőképen hátráltatja az ellenfelet. Ráadásul nincs rajta cost range, így a legnagyobb testek sem tudnak ellenállni az idomoknak.
Dracule Mihawk (OP01-070): Nem túl olcsó, az árához képest nem is nagy, de egészen 7 costig eltakarít bármit, a K.O.-védelmet is megkerüli, így ha az ellenfél nem elég körültekintő, akkor nagyon csúnyán tud büntetni. Ezzel együtt inkább lassabb metában juthat szóhoz.


Kaido (OP05-118): Igencsak erős late game kártya, aminek a boardra ugyan semmiféle hatása nincs (azt leszámítva persze, hogy egy szép nagy test), de a kezünket annyira feltölti, hogy az így szerzett lapelőnyből elég jó eséllyel le tudjuk reagálni az ellenfél törekvéseit.
Gum-Gum Rain (OP02-068): Természetesen itt sem hiányozhat a felsorolásból a 0-s counter event. Ha sok counterérték nélküli lapunk van, 1-2 beférhet belőle.


Sanji’s Pilaf (OP03-056): Nem minden decknek van 3 kósza DON!!-ja arra, hogy generáljon 1 tiszta lapelőnyt, egy-egy lassabb koncepcióban azonban vissza szokott köszönni. Triggerből pedig iszonyatosan jó.
Gum-Gum Red Roc (OP04-056): Nyilván nagy testek ellen megérős csak 6 DON!!-ért, azok ellen viszont talán a legjobb megoldás a játékban, és néha még a triggere is jól sülhet el.


Gravity Blade Raging Tiger (OP06-058): Ha az ellenfél nem elég körültekintő, akkor nagyon csúnyán bele tud játszani ebbe az eventbe. Ezért még úgy is brutális tempo swing tud lenni, hogy amúgy nem hagy maga után semmit (az ürességen kívül persze az ellenfél térfelén, ha-ha :). A triggere is jó eséllyel tud nagyot szólni.
A cikksorozat következő részében a lila szín lapjaival folytatjuk.
