Könnyen beilleszthető lapok piros színből.
Cikksorozatunkban színenként haladva vesszük sorra azokat a lapokat, amikhez bátran lehet nyúlni, ha ki kell tölteni egy-két lyukat a pakliépítés során – avagy íme azok a kártyák, amik a legtöbb különböző pakliba beilleszthetőek.
A One Piece-ben minden színnek van egyfajta identitása, így még az univerzális lapok jellege is eloszlása is más és más az egyes színek esetében. A piros esetében ez egyértelműen az agresszió, így a rugalmasan beilleszthető lapok között is jóval több olyan akad, ami ezt a stratégiát és játékstílust támogatja.
Otama (OP01-006): Alapjáraton csak egy 2K counter, de nem véletlen, hogy sok pakliban visszaköszön, hiszen rengeteg piros leszedéssel szinergizál, ezek ugyanis tipikusan powert néznek, így ha szükséges, meg tudja növelni ezeknek a hatótávját mindössze 1 DON!!-ért.


Makino (OP02-015): A bevezetőben már említett agresszív stílust támogató 2K counter. Ha sok kis karakterrel játszunk, akkor az asztalról is bőven tud működni: nem elég, hogy buffolja a pici lényeket, de utána még egy ütést is elvisz, hiszen az ellenfélnek muszáj lesz foglalkoznia vele, hogy ne nyerhessünk ki belőle még több értéket.
Nami (OP01-016): A kereső karakterek közül messze nem mindegyik univerzális, a Straw Hat Crew típus azonban olyan sok lapok szerepel (pláne pirosból), hogy nagyon könnyű összeszedni mellé egy 20-22 lapos package-t, aminél már megéri használni.


Izo (OP03-003): Egy fokkal kevésbé univerzális, mint Nami, de a Whitebeard Pirates típus is nagyon szép és sokrétű merítést biztosít, így végül őt is felvettük a listára.
Nico Robin (OP05-010): Rettenetesen olcsón lecsíp a boardról egy csomó dolgot már önmagában is (Rebecca blockert különösen szeret fogyasztani), más effektekkel kombózva ráadásul a range is növelhető.


Nami (ST01-007): Ő is főleg agresszív stratégiák mellett tud élni igazán, különösen azoknál a Leadereknél értékelődik fel a képessége, ahol szükség van csatolt DON!!-ra (pl. Zoro), hiszen ott fixel spórol nekünk 1 DON!!-t minden körben.
Brook (ST01-011): Hasonló jellegű lap, mint az imént említett Nami, csak éppen sokkal nagyobb eséllyel jut el addig, hogy üssön is – kvázi ingyen test a megfelelő deckekben. Ja, és hát a lényeg: mindemellett 2K counter!


Sanji (OP01-013): Még egy 2K counter, aki opcionálisan korai agressziót is képes biztosítani – páros curve-ön már a második körben hozhat egy 7000-es swinget, miközben lapot húzunk és boardot is tudunk developolni. Ez bizony gyakran megér egy life-ot.
Curly.Dadan (OP02-005): Ő már egy kicsit drágább és speciálisabb kereső, ám azok a deckek, amik szeretnék korán elárasztani a boardot (Zoro, Law), rendkívül nagy hasznát veszik (ott találat is lesz neki bőven a sok 1-drop miatt), mivel egészen könnyű ütés range-be hozni.


Roronoa Zoro (OP01-025): A játék egyik nagy klasszikusa, 3-ért 5000-es rush. Letisztult, hatékony, lényegében A definitív olcsó ütőlény, ha az agresszióra szavazunk.
Shuraiya (OP06-009): Hiánypótló semmiképp sem lesz, de ez lényegében egy 3-ért 5000-es karakter, ami a blocker funkcióval és a counter értékkel együtt power creep lenne, ha ez lenne ráírva – és bizonyos matchupokban ennél jobban is meghízhat, ugyebár.


Jozu (OP02-008): Egy 2K counter, ami a megfelelő Leader mellett plusz egy potenciális rush karakter tud lenni, ezzel segítve bennünket akár a board kontrollban, akár a finish-elésben.
Kid & Killer (EB01-003): 4-ért 7000-et ütni rushból rettenetesen irritáló, és bár nyilván van ennek feltétele, pont a végjátékhoz közelítve értékelődik fel igazán ez az iszonyatos DON!!-hatékonyság.


Monkey.D.Luffy (ST01-012): Hát igen, a piros szín nem szűkölködik a jó rush karakterekben. A starteres Luffy a műfaj másik nagy klasszikusa Zoro mellett, a blokkolhatatlanság miatt pedig mindig óriási stressz 0 Life-ra menni ellene, hiszen egy agresszív deck ellen nem könnyű bestackelni annyi lapot kézbe, hogy ki lehessen counterelni az ütését.
Yasopp (OP09-013): A sok aggro karakter után itt van egy, aki inkább a kontrollosabb összeállításokban teljesít jól, ha ugyanis nincs fekvő karakterünk, akkor az on play effektje jókora értéket tud képviselni. Egy körrel később pedig jócskán megkönnyíti a trade-elgetést, illetve a leszedéseink számára is képes extra hatótávot biztosítani.


Benn.Beckman (OP09-009): Az árához képest nem egy nagy test, leszedésként azonban így is nagy tempo swing tud lenni. Ráadásul nem K.O.-zik, így kikerül rengeteg zavaró effektet – és még counter értéke is van, ami ebben a cost tartományban már cseppet sem nyilvánvaló.
Edward.Newgate (ST15-002): Körönkénti leszedés, akit eltakarítani sem egyszerű a statjai miatt. Önmagában persze csak a kisebb testeket távolítja el, de pirosból azért nem nehéz találni olyan lapokat, amik növelik a hatákonyságát (Marco mellé például különösen extra).


Silvers Rayleigh (OP08-118): A jelenlegi egyik legkeresettebb (és emiatt legdrágább nem alt-art) lap, nem véletlenül, hiszen ha valaki, hát ő tényleg nagyon univerzális. Egy 6000-es karaktert önmagában is le tud szedni, és akkor ott van még a másik gyengítés is, ami ráadásul az ellenfél körére is szól. Ha összehasonlítjátok Beckmannel, akkor látható igazán, mennyire brutális a játékerő, amit képvisel mindössze 1 DON!!-ért drágábban.
Monkey.D.Dragon (OP07-015): Kezdetben annyira nem szerették ezt a lapot a játékosok, mostanra azonban szinte mindenhova beverekedte magát, ami piros, legyen az akár aggro, akár kontroll. 10 DON!!-on két darab 9000-es swing – akár üres asztalról indulva – vissza tud hozni egy meccset a sírból, vagy akár pontot is tud tenni a végére, ha az ellenfél az utolsó életén figyelget.


Shanks (OP09-004): Lassít, takarít, kivégez – ezzel együtt egyszerű lap, de ha valami late game-re van szükség, akkor simán ott lehet a jelöltek között bármikor, ami azért is jó hír, mert eddig kevés ilyen karaktere volt a pirosnak.
Bad Manners Kick Course (OP04-016): Ez az ingyenes, lapdobásért aktiválható 3K counter minden színben ott van, és ha sok counterérték nélküli lappal játszunk, illetve máshogy nem nagyon tudjuk szűrni a kezünket, akkor érdemes párat betenni, hogy ne ragadjanak be a kezünkbe a téglák.


Radical Beam (OP01-029): A játék korai szakaszában nem tudjuk kinyerni belőle a maximális értéket, de ez annyira nem nagy baj, mint amekkorának látszik, hiszen a 4K counterre sokkal inkább a végjátékhoz közelítve lesz szükség. 1 DON!!-ért márpedig piszok olcsó funkció ez.
Guard Point (ST01-014): Egy gyengébb Radical Beam, cserébe nincs feltétele.


Gum-Gum Jet Pistol (ST01-015): Bármilyen 4-cost karaktert eltávolít (ami nem immunis rá), illetve néhány drágábbat is, így tempótartásra jó lehet, de meccset azért ezzel nem fogunk nyerni – inkább szituációs leszedésként lehet érdemes bevetni 1-2 darabot. A triggere pedig rohadtul paraszt.
A cikksorozat következő részében a zöld szín lapjai kerülnek terítékre.
