Ezúttal magunkat restelhetjük zölddel!
Cikksorozatunkban végigvesszük a december 13-án megjelenő Emperors in the New Worldben debütáló új Leadereket, és megvizsgáljuk, milyen paklikat lehet érdemes építeni köréjük.

Az OP-07-ből Bonney nagyon szépen benne ragadt a metában, lényegében folyamatosan ott van a Tier 1 deckek között, az OP-08-as Carrot azonban kisebb fellángolásokat tudott egyelőre csak felmutatni, így van még hova fejlődnie a zöldnek. Hogy éppen Lim hozza-e el ezt a lilával kombinálva? Nagy összegben nem fogadnánk rá, kísérletezni mindenesetre mindig lehet.
Nézzük, mit tud az új Leader! 3 DON!!-ért kirakhatunk egy legfeljebb 5-ös Odyssey karaktert, ráadásul még rampelünk is egyet – ez eddig egyenesen parádés! Sajnos van hátulütő is (a szokásos 4 life cardon túl), hiszen minden karakterünk fektetve kerül a játékba, ami igen komoly támadási felületet ad, mondani sem kell. Éppen ezért a Leader által nyújtott tempóelőnyt kell megpróbálnunk minél inkább maximalizálni, tisztán tartva közben az ellenfél térfelét, hogy csökkentsük ezáltal a trade-elési opcióit. Lássuk hát, mennyire adnak lehetőséget ehhez a stratégiához az új kártyák.
Első körben az Odyssey lapok közül fogunk válogatni értelemszerűen, és ott is 5 costig bezárólag, mivel ezek dolgoznak össze a Leaderünkkel. Van egy-két drágább darab is, de belőlük legfeljebb elvétve érdemes használni.
Lim (OP09-037): Releváns testbe épített kereső, aki a játék későbbi szakaszában akár még aktív is tud lenni – addig pedig úgy érdemes számolni vele, hogy a megvédésére el is megy a lapelőny, így tulajdonképpen 3-ért 5000, ami elvitt egy ütést az ellenféltől.


Donquixote Doflamingo (OP09-031): Egy újabb karakter, aki viszonylag könnyen fel tud állni a kör végén, ezzel is megkerülve a Leader hátrányát. Később pedig szintén nagy haszna lesz, mivel nyugodtan elmehet ütni, hogy aztán az ellenfél körében blockerként segítse a dolgunkat.
Monkey.D.Luffy (OP09-036): Mire kijön, addigra jó eséllyel lesz mellé valami egyéb, így már fektethetünk is vele valamit, így az ellenfél aktív karakterei sincsenek biztonságban – legalábbis 6 costig. Ha csak egy karakterünk volt mellette, aki elment ütni, akkor is ott van még a Leader, hogy swingeljen, de nyilván akkor a legjobb, ha legalább 2-3 ütésünk marad utána.


Sabo (OP09-027): Mivel szorgosan fogjuk szórni a countereket, hogy bevédjük karaktereinket, ezért nem árt a laputánpótlás. Sabo tökéletesen ellátja a feladatot – feltéve persze, hogy valóban be tudtuk védeni a haverjait.
Usopp (OP09-024): A viszonylag könnyen bekapcsolható csapat tagja, mivel csak egy passzív karakter kell mellé, és már mehet is a cycle, optimalizálva kicsit a kezünkön.


Donquixote Rosinante (OP09-032): Ő ugyan csak az ellenfél körében tud felállni, de blockerként így is épp időben be tud vetődni valahova – vagy az ellenfél kénytelen vele foglalkozni, ami nem biztos, hogy kellemes, ha van mellette 2-3 másik zavaró test.
Sanji (OP09-028): 4 life cardnál általában nem túl kellemesek azok az effektek, ahol még mi veszünk fel életet (kivéve persze, ha erre építünk – lást BY Luffy), Sanji esetében azonban gyakran meg fogja érni ez a művelet, hiszen be tud rakni maga után egy kisebb karaktert, és ha ez az utolsó swing volt, akkor az ellenfélnek még lehetősége sem lesz kezelni az újonnan beugró karaktert.


Adio (OP09-023): Említettem, hogy az 5-nél drágább Odyssey karakterek nem az igaziak (mivel nem működnek a Leaderrel), Adio azonban kivétel, belőle mindenképp érdemes párat használni, mivel itt lényegében 6 DON!!-ért jön, használhatjuk is utána rögtön a Leadert, 10 DON!!-os körben pedig még egy kis extra védelmet is ki tudunk csikarni belőle.
Portgas.D.Ace (OP09-035): Ő már a 2K counter szekciót erősíti, de simán ki is jöhet, ha úgy van, mivel el tud fektetni valamit az ellenféltől, ami segíthet a board tisztán tartásában.



Sanji (EB01-014): Őt már jóval ritkábban fogjuk kirakni, inkább a Straw Hat Crew altípus miatta válogattuk be a 2K counter csapatba.
Sanji (OP07-064): Egy újabb Straw Hat Crew 2K counter, az olcsóbbító képességét itt nem fogjuk tudni sajnos kihasználni.
Trafalgar Law (OP09-089): Ő az, aki miatt szeretnénk Straw Hat Crew 2K counterekkel játszani – rajtuk túl is egész sok dolgot keres természetesen a paklinkból, köztük az első számú late game fenyegetésünket…


Roronoa Zoro (OP06-118): Leginkább ő az, aki miatt igazán megmozgathatja a fantáziánkat a pakli, mert rendkívül korán ki tud jönni, ami elég nagy terror az ellenfélnek. Túl kell élnie persze egy kört passzívan, de 9K-s testtel azért ez nem lehetetlen, pláne, ha betárazunk 2K counterekkel. Eldobni pedig nem lesz fájó őket, hiszen utána jöhet a tripla swing, ahol az ellenfelet is garantáltan fogják érni veszteségek.
A paklinál eléggé adja magát a páratlan curve, mivel így garantáltan el tudjuk költeni optimálisan a DON!!-jainkat a második körben. A harmadik körben DON!!-csatolással vagy egy 3-as karakter kirakásával tudunk operálni a Leader képesség mellett, a negyedik körben pedig akár ki is ficcenhet egy 9-es Zoro, ami egy ilyen agresszív kezdés mellett aligha lesz kényelmes az ellenfélnek, aki ekkor még csak 8 DON!!-on lesz.
Viszonylag stabil saját játéka van tehát a decknek, köszönhető a rampelésnek, a gerinc ugyanakkor nem lila, hanem zöld, ami mindenképp ad némi egyedi ízt a paklinak. A lenti listát szokás szerint érdemes kiindulási alapnak venni csupán, nyugodtan variáljatok rajta a tapasztalatok alapján – jó kísérletezést mindenkinek!

