Így tuningold az új startereket – RED Edward.Newgate

Ideje rendet tenni a jó öreg bajusszal!

Megjelentek a legújabb One Piece Card Game kezdőpaklik, szám szerint 6 féle [ST-15]-[ST-20], ami remek beugrási pont egyben a játékba az újoncok számára. Új cikksorozatunkban elsősorban nekik igyekszünk segíteni, végigmenve a frissen megjelent Starter Deckeken, és megnézve, milyen módon lehet őket továbbfejleszteni.


A piros szín egyik korai Leadere, Edward.Newgate nagyon sokáig meghatározó lapja volt a játéknak – olyannyira, hogy egy időben ez volt a meta csúcsragadozója, amivel egy rövid időre még egy tiltást is kiérdemelt a Bandaitól. Ezek az idők mostanra elmúltak, olyannyira, hogy az elmúlt félévben a piros szekció összességében is jelentősen visszaszorult, Zoro után azonban most Newgate is kapott egy kisebb buffot a starterekkel, amivel ha csúcskategóriás nem is, erősebbnek mindenképpen erősebb lehet ez a pakli.

A deck és a Leader fő erőssége nem változott a hónapok során: a 6K-s védelem, meg persze az ugyanekkora Leader swingek alaposan átírnak szinte minden matchupot. Azok a paklik, amik viszonylag sok 5K-s ütésre vannak berendezkedve, ezeken a meccseken valamennyire mindenképpen kénytelenek változtatni a curve-jükön, hiszen extra DON!!-csatolások szükségesek, mint ahogy a Leaderrel való “csipegetés” sem opció bajusz ellen. Van persze hátulütő is, hiszen rajtunk van egy igen komoly visszaszámlálás azzal, hogy minden körben fel kell vennünk egy életet, de addig is jókora lapelőnyből játszhatunk, ami nemcsak konzisztensebb húzásokat jelent, hanem elég jó védelmi opciókat is. Az elhúzódó játék mindenesetre nem nekünk kedvez, így a folyamatos nyomásgyakorlás elengedhetetlen. Nézzük hát, milyen lapokra érdemes építeni!

Edward.Newgate (OP02-004): Bár jól hangzik, hogy nincs Newgate pakli Newgate nélkül, azért ezt a tételt láttuk már egyszer-kétszer megdőlni. Most mindenesetre nem érdemes kihagyni, hiszen az ötödik körtől kezdve leginkább őt szeretnénk pakolgatni, hogy extra védelmet adjon nekünk: a 8K-s Leader komoly fejtörés a legtöbb deck számára, mint ahogy az sem hátrány, hogy nem kell lemennünk vele 0 Life-ra, ha sikerült megőrizni némi életet, ami mindig ad egy kis extra biztonságot. A K.O. effektjét pedig több lappal is ki tudjuk terjeszteni nagyobb hatáskörre.

Atmos (ST15-001): A Leader hátránya miatt kiemelt jelentősége van annak, hogy milyen gyorsan fogy az életünk, így minden egyes Life card, amit meg tudunk spórolni, szó szerint életet menthet. Új lapként Atmos ebben segít bennünket – ha másodiknak megyünk, mindenképpen őt szeretnénk kirakni a 4 DON!!-os körben.

Portgas.D.Ace (ST15-005): Említettem a folyamatos nyomásgyakorlást: Ace legújabb verziója ehhez tesz hozzá még egy adaggal, mint viszonylag korai rush karakter. A legtöbb hasonló laptól eltérően counter értéke is van a korrekt statok mellé, aminek nagy jelentősége van – nem is beszélve a védelemről, ami a mostani, leszedésekkel teli metában aranyat érhet. Ha nagy nehezen le is vakarja valahogy az ellenfél, addigra már biztosan csinált valamit, és addig sem magunkat kell védeni.

Portgas.D.Ace (OP02-013): Ace eggyel nagyobb verziója, aki szintén kihagyhatatlan alkotóeleme a paklinak már a kezdetek óta. Ár-érték arányban kevésbé jó rush ugyan, mint az előző változat, a kijátszáskori effekt azonban mégis fantasztikus trade opciókat nyit meg előttünk, ha vannak fektetett karakterei az ellenfélnek. Később, egy Newgate után kirakva különösen felértékelődhet ez az effekt, hiszen ott már bajusz leszedős képességét is még könnyebben használhatjuk.

Kingdew (ST15-003): Még egy új lap a starterből, ő azonban már a védelmi szekciónkat erősíti. Ha az ellenfélnek nincs valamilyen alternatív megoldása rá (restelés, visszavetetés, pakli aljára tevés), akkor nagyon kényelmetlen blockerré válik, hiszen szépen, hátradőlve meg tudjuk várni vele az ideális pillanatot, annak tudatában, hogy ha leszedi, akkor egy 8K-s Leaderrel kell szembenéznie.

Marco (OP02-018): Újabb blocker, aki testként nem túl nagy ugyan, mégis komoly védekező kombinációkra képes. Mivel egy-egy lapdobással meg tudjuk menteni, ezért ha úgy nézzük, lényegében bármekkora swinget ki tud védeni egyetlen kártyából – igaz, utána támadhatóvá válik, de ugyanez a matek érvényes ezt követően is. Nyilván nem kell minden szituációban megmenteni, de ha látjuk például a következő körös finishelési opciót, akkor a plusz egy test akár egy komplett kezet is megérhet.

Marco (OP03-013): Belőle is van eggyel nagyobb, méghozzá hasonló On K.O. képességgel. Cserébe ő nem blocker, hanem valami kisebb testet tud lecsípni kijátszásakor, ezért összességében kevesebb szituációban hasznos. Pár darabbal ezzel együtt érdemes játszani.

Izo (OP03-003): Ebből a pakliból sem hiányozhat a keresés, a starterből pedig adja is magát Izo, aki az eddig felsorolt összes kártyánkat keresi. Akár páratlan, akár páros curve-ön megyünk, nagy segítséget nyújt abban, hogy ideálisan tudjuk pakolgatni a karaktereket, de ha nincs például Kingdew a 3 DON!!-os körre, akkor mehet ő is ütni.

Whitebeard Pirates (OP02-022): Izo effektje eventbe építve. Testet nem kapunk mellé, illetve ebben a pakliban a triggerekre sem érdemes túlságosan élni, hiszen a legtöbb életet mi magunk fogjuk felvenni, ezért belőle maximum egy-két darabot érdemes játszani.

Thatch (ST15-004): A 2K counter szekció legújabb tagja. Kirakni ritkán fogjuk, hiszen nem feltétlenül akarunk plusz életet felvenni, ugyanakkor finishelésnél segíthet, ha meg kell támogatni Newgate-et vagy egy 5-ös Marcot egy blocker eltávolításához.

Jozu (OP02-008): Ő is egy kereshető 2K counter a starterből. Ha nagyon kell, akkor extra rush opció is egyben – ár-érték arányban nem a legjobb, de előfordulhat, hogy vele fogunk tudni befejezni.

Otama (OP01-006): Ugyanaz a funkció, mint Thatch, csak ő nem kereshető – ellenben nagyon ritkán előfordulhat, hogy már a középjátékban is ki akarjuk rakni, amikor még van életünk, de nagyon megérné valamit megoldani Marcóval.

Radical Beam!! (OP01-029): Kiemelkedően jó védekező event ebbe a deckbe. Mivel nagyon hamar 2 Life-on leszünk, ezért a +4000 eléggé adott, ami 1 DON!!-ért prémium. Az, hogy akár 9K-s ütést is ki tudunk védeni egyetlen lapból, óriási fegyvertény, ha pedig esetleg Newgate-eztünk is előtte, akkor szintén jókora kényelmet ad.

Bad Manners Kick Course (OP04-016): Mivel általában nagy kezünk lesz, és vannak azért bőven counterérték nélküli lapjaink, ezért nem árthat, ha játszunk néhánnyal a szín 0-s eventjéből is.


A pakli elöl és hátul menve is kényelmesen ellavírozik, így nem kell kétségbe esni, ha az ellenfél dönthet a kezdésről, ami mindenképpen nagy előny. Az agresszív paklik ellen mindenképpen törekedni kell arra, hogy kivédjünk minden ütést, és minél tovább konzerváljuk a life poolunkat, hiszen ha így tudunk eljutni Newgate-ig, akkor nagyon könnyen ki tud fulladni az ellenfél. Fontos ugyanakkor, hogy felemás körökkel, kellően erős curve nélkül nem fogunk tudni kellő nyomást gyakorolni, ezért fel kell ismerni azokat a helyzeteket, amikor adott esetben érdemes lehet beengedni egy-egy ütést, hátha jön valami hasznos a Life poolból, de a kezdőbb játékosok számára inkább a védekező stratégiát javasolnám ilyen téren.

Végezetül íme egy lista, ami adhat egy kiindulási alapot – két starterből meg is van a lapok nagy része, a maradék pedig a novemberben megjelenő Premium Boosterből szinte mind kinyitható lesz, így szerencsére nincsenek drága, nehezen beszerezhető kártyák.

Hozzászólás