Építsünk az új Leaderekre! (OP-08) – King

Ideje letakarítani az ellenfél boardját!


Folytatódik cikksorozatunk, melyben az OP-08-ban megjelent új Leaderekre fókuszálunk, kiindulási pontot nyújtva azok számára, akik szeretnének kihozni belőlük valamit. A soron következő delikvens nem más, mint King, aki nem az első lila-fekete Leader a játékban, de mindenképp az eddigi legnagyobb potenciállal bíró – részben azért, mert az Animal Kingdom Pirates típus izgalmas lehetőségeket nyit meg.

A beépített képesség önmagában nem köti meg a kezünket: a costcsökkentés inkább a kontroll játékot erősíti, míg a laphúzás elősegíti azt, hogy hosszú távon se ürüljünk ki, de a stratégiát illetően nem kell komolyabban elköteleződnünk semmi iránt. Ebből, valamint a két érintett szín lapkészletéből adódik, hogy meglehetősen sokféleképpen összerakható pakliról beszélünk – mi most egy kombósabb vonalat fogunk nektek bemutatni, ami nem biztos, hogy a legerősebb mind közül, de jó eséllyel az egyik legszórakoztatóbb! Nézzük, melyik lapok alkotják a deck gerincét.

Kaido & Linlin (OP08-119): Kezdjük rögtön a deck nehézbombázójával, akire az egész stratégiánkat építeni fogjuk. Egy hatalmas testről beszélünk, akinek csak túl kell élnie egy kört, hogy aztán az egész asztalt lepucolja – és ha ez nem lenne elég, utána még 2 life card különbséget is generál, nálunk egy gyógyulás, az ellenfélnél pedig egy sebződés formájában. Sajnos a mi boardunkat is lepucolja… de még szerencse, hogy van erre megoldás!

Sabo (OP04-083): Ez a megoldás pedig nem más, mint a játék legkeresettebb nem-AA lapja, Sabo, akinek az On Play effektjével be tudjuk védeni a karaktereinket, így Kaido & Linlin csak az ellenfél térfelét fogja lepucolni. A filterezéssel ráadásul elősegíthetjük azt, hogy a későbbi köreink is optimális mederben folydogáljanak.

Black Maria (OP08-074): Kaido & Linlin képességének igen komoly ára van olyan szempontból, hogy vissza kell mennünk 0 DON!!-ra, ami megadja az ellenfélnek a lehetőséget arra, hogy újból kiépüljön, és visszajöjjön a játékba. Szerencsére azonban ott van nekünk Black Maria, aki könnyedén ki tud röppenni Sabóval párban, rögtön visszatermelve az elveszített DON!!-ok felét. Nem mellesleg pedig 2K counter.

Onigashima Island (ST04-017): Mivel King az Animal Kingdom Pirates típusba tartozik, ezért használhatjuk a lila szín egyik legdurvább ramp lapját, ami a korai játékban is nagy hasznunkra lesz, később pedig a masszív DON!! mínuszolásokat is kompenzálni tudja valamelyest. Nyilván egynél többet nem akarunk behúzni belőle, de szerencsére Sabóval el tudjuk dobálni a felesleges példányokat belőle.

Queen (OP08-080): Ha már Animal Kingdom Pirates, akkor nézzünk egy searchert is, aki Sabo kivételével az összes kulcslapunkat keresi, ami több mint kellemes.

We’re Going to Claim the One Piece!!! (OP07-077): Queen effekje Eventbe építve – kis testet nem kapunk érte, counterelni sem tud, cserébe viszont triggerből is el tud sülni.

Ez volt tehát az a váz, amire építeni fogjuk stratégiánkat, de természetesen van még bőven hely a deckben. Nézzük, milyen támogató lapokban érdemes gondolkodni!

Eustass”Captain”Kid (OP05-074): Kiváló lap a DON!! mínuszolós effektek mellé, hiszen körönként egyet rögtön vissza is kapunk, ráadásul aktív formában. Egy Kaido & Linlin után különösen hasznos tud lenni, de önmagában is segíthet, hogy folyamatosan 10 DON!!-on legyünk, hiszen így a Leader képessége mellett további egy mínuszolás belefér még körönként, ami több mint kényelmes. Ha már stage is van mellé, akkor jó eséllyel nem lesz gondunk a “manával”.

Queen (ST04-005): A lila szín kedvelt univerzális blockere, aki egy tiszta és egy minőségi lapelőnnyel ajándékoz meg bennünket. Mondani sem kell, hogy egy kombó decknél ez mennyire fontos képesség, hiszen segít megtalálni a Sabókat, illetve a többi kulcslapot.

Jack (ST08-084): Nehéz kihagyni bármilyen feketét használó deckből ezt az új karaktert, akit a 11-es cost miatt nagyon nehéz megoldani, miközben ő szépen pucolgat. Önmagában csak a kisebb testeket veszi kezelésbe, de a Leaderrel kombinálva már 5-ös karaktereket is leszed, ami igencsak jónak mondható.

Who’s.Who (OP08-091): Ő elsősorban 2K counter, de azért nem rossz, hogy van plusz egy K.O. opciónk, ha kell. A Leaderrel kombinálva ő is le tud szedni akár 5-ös karaktert is, a dobott lapot pedig szintén vissza tudjuk kérni, ha nagyon kiürülnénk. Emellett a triggere is kiváló, főleg aggro ellen.

Sanji (OP07-064): Szintén 2K counter, aki elég olcsón le tud röppenni például egy Kaido & Linlin akció vagy néhány Leader képesség után – valamire szinte minden szituációban jó lesz.

Sasaki (OP08-082): Még egy szett 2K counter, akit kijátszani nagyon ritkán fogunk, ellenben növeli a kereső lapjaink találati arányát.

Gum-Gum Jet Gatling (OP03-072): Miután akad jó néhány non-counter lapunk, ezért nagy baklövést nem követünk el azzal, ha játszunk néhány 0-s counter eventtel.

Ice Age (OP02-117): Ha esetleg nagyon meg kellene oldani gyorsan valami komolyabb testet, akkor Jack mellé jól tud jönni néhány Ice Age, a Leaderrel párban mindent range-en belülre rak (egy másik Jacket leszámítva).


A kezdőkézben a kulcslapjaink mellett leginkább a stage-et, illetve a kereső lapjainkat szeretnénk látni, hiszen ezek azok, amikre a korai DON!!-jainkat el tudjuk költeni, karaktereket csak a harmadik körtől fogunk pakolászni. Az első körök tehát egyértelműen a védekezésről szólnak, de ha tudjuk kicsit lassítani a játékot az első Kaido & Linlin megérkeztéig, és ő túl is tudja élni, amíg eljut a támadásig, akkor máris hátradőlhetünk egy kicsit. Zárásként szokás szerint íme egy lista, ami jó kiindulási alapot nyújthat, de ne féljetek variálni rajta – jó kísérletezést!

Hozzászólás