Nézzük, mire lehet képes a legújabb zöld koncepció!

Rövid szünetet követően folytatódik cikksorozatunk, melyben az OP-08-ban megjelent új Leadereket vizsgáljuk meg kicsit közelebbről, konkrét paklikat ajánlva azoknak, akik szívesen kísérleteznének velük. Ha valamire, akkor Carrotra kifejezetten illik ez a kifejezés, egyelőre ugyanis egyáltalán nincs jelen a versenymetában a zöld Leader, annak ellenére, hogy a szín azért kapott néhány egészen ígéretes kártyát. Nézzük, mit lehet kihozni belőle!
Maga a Leader letisztult darab: standard egyszínű statok, körönként egyszer használható, ingyenes képesség. Az azonban közel sem rossz, hiszen elfektethetünk egy maximum 5-ös karaktert, amivel nemcsak az ellenfél frissen kijátszott lényeit figurázhatjuk meg, hanem a zavaró blockerektől is megszabadulhatunk. A mai metában márpedig mindig nagy plusz, ha egy paklinak van optimális megoldása az 5-ös Sabóra – itt ez a Leaderbe építve adott, aminél jobbat aligha kívánhatnánk. Ehhez azonban kelleni fognak Minks karakterek – lássuk, kikkel érdemes játszani közülük!
Wanda (OP08-034): Mi mással kezdődhetne egy type-heavy deck, mint a kapcsolódó kereséssel. Wanda személyében szerencsére itt is van ilyen kártyánk, aki egyben azt is biztosítja, hogy legyen valaki már a játék kezdetétől fogva, aki aktiválja a Leader képességét, hiszen ütni nem nagyon fogunk menni vele, így az ellenfélnek más módon kell megoldania, ha le szeretné pucolni az asztalunkat. Elsősorban őt szeretnénk látni a kezdőkezünkben.


Carrot (OP08-023): Meg is érkeztünk a deck legjobb lapjához, aki maga is Carrot, és nevéhez híven szépen megrépázza az ellenfél karaktereit. Már kijátszásakor aludni küld valakit, és ha nem tudnak kezdeni vele valamit, akkor végig sakkban tud tartani egy karaktert, csak a boss kategóriás lapoknak van menekvése előle. Őt kell megpróbálni életben tartani, amíg csak tudjuk – a 6000-es test szerencsére nem rossz kiindulási alap, és lesznek rá izgalmas kombóink is…
Inuarashi (OP08-022): Carrothoz hasonlóan ő is altatja az ellenfél karaktereit. Ő csak kisebb egységeket vesz kezelésbe, és csak kijátszásakor, de így is rengeteg szituációban lesz hasznos, egy aggro, esetleg a miénkéhez hasonló midrange matchupban nagyot tud szólni.


Pedro (OP08-030): Mindenképpen érdemes valami blockerrel játszani, a típusból pedig adja magát Pedro, aki búcsúzóul meg tud oldani még egy viszonylag nagy testet. Nyilván ha az ellenfél rögtön leszedi valamivel, akkor bukjuk ezt az opciót, de cserébe restelhetünk ekkor DON!!-t, meg hát sok erőforrást sem pazaroltunk el azért.
Milky (OP08-032): A típusba illő 2K counter sem maradhat ki természetesen. Kijátszani nem nagyon fogjuk, legfeljebb ha nagyon kell a Leader ability, de hát nem is ez a funkciója.


Bepo (OP01-049): Akad még itt Minks 2K counter – a képessége sajnos szóra sem érdemes, de a kellő Minks-arány miatt egy párat érdemes lehet betenni.
Ez volt tehát a pakli gerince, ami a Leader képességét hivatott támogatni. Következzen a támogató szekció, melybe a zöld szín legjobb univerzális lapjait válogattuk össze, méghozzá a Donquixote Pirates package mentén.
Baby 5 (OP05-034): Kiváló permanens keresés, amivel foglalkoznia kell az ellenfélnek, különben nagyon zavaró lapelőnyre tehetünk szert – később pedig még fájóbb, ha őt kell ütni a többi, veszélyesebb karakter helyett, pláne, ha van esetleg blockerünk is mellé.


Baby 5 (OP04-032): Csak egy újabb 2K counter, egyébként nincs itt semmi látnivaló. Vele viszont már könnyedén összejön a minimum 10 darab, amire általában érdemes törekedni.
Donquixote Doflamingo (OP04-031): A boss karaktereink is a Donquixote-csapatból fognak kikerülni, és természetesen nem hiányozhat a zöld szín 10-es csúcsragadozója, Doffy sem, aki már a legnagyobb karaktereket vagy akár az ellenfél Leaderét is képes “beragasztani”.


Donquixote Rosinante (OP04-119): Nem egy 8-as Kid, de azért zavaró lap, ami kijátszásakor még némi tempo swinggel is bír, főleg úgy, hogy egy Carrottal kombózva pedig szépen be is tudjuk lassítani az ellenfelet mindeközben. Ráadásul a következő lappal egy kis extra értelmet nyer a használata…
Zou (OP08-039): Teljesen érthetetlen módon ez a stage nem kapott Minks altípust, így keresni nem tudjuk sajnos, ugyanakkor Carrottal iszonyatosan zavaró kombó, főleg akkor, ha egy Rosinantéval is be tudjuk védeni mindeközben. Egy-két darabnál többel azért nem érdemes játszani belőle, mert nem olyan könnyű beilleszteni a curve-be.


Jewelry Bonney (OP07-026): Ha zöld univerzális lapok, akkor természetesen Bonney sem maradhat ki, aki Doffy mellett szintén segít abban, hogy a nagyobb testek is feküdjenek. Nem elhanyagolható emellett az sem, hogy ki tudja zárni az ellenfelet a 10 DON!!-os playekből, ami több matchupban is hasznos lehet.
Hody Jones (OP06-035): Őt is nehéz kihagyni a zöld deckekből, a két karakter restelésével szépen kezelésbe vehetjük az ellenfél boardját, valamint finishernek is tökéletes, ha már előkészítettük a terepet, hiszen gyönyörűen elintézi a blockereket, méghozzá “Sabo-kompatibilis” módon.



Electrical Luna (OP08-036): Amikor az ellenfél már a falat kaparja a rengeteg fektetéstől, akkor kap még egy ilyet is az arcába, hogy jól érezze magát. Triggerből pedig életmentő tud lenni!
Because the Side of Justice Will Be Whichever Side Wins!! (OP05-037): Mivel akad azért jó néhány non-counter lapunk, ezért nem lehet baj abból, ha játszunk néhány 0-s eventet a színből.
A deck véglegesítésénél mindenképpen érdemes ügyelni arra, hogy a Minks / Donquixote Pirates arány ne nagyon boruljon fel, különben nagyot csökken a kereső lapjaink hatékonysága. Zárásként szokás szerint jöjjön egy lista, ami jó kiindulási alapot adhat a későbbi optimalizáláshoz – jó kísérletezést!


