Sanji berúgja az ajtót (és az ellenfél arcát is).

Robogunk tovább az OP-08-ban megjelent új Leaderekkel: cikksorozatunk mai részében Marco kerül terítékre, aki mindössze a második piros-kék Leader az OP04-ben megjelent Vivi után. Ott inkább a kontrollosabb irány érvényesült, aki viszont a kombó jellegű deckeket szereti, az most Marco társaságában élheti ki magát, a pakli ugyanis lényegében arról szól, hogy miként tudjuk leginkább exploitolni a Leader képességét, vagyis azt, hogy beállíthatjuk, mi a legfelső lapunk. Szerencsére vannak erre izgalmas lehetőségek – nézzük is meg őket közelebbről!
Természetesen nem szabad elmenni szó nélkül amellett sem, hogy a Leader gyengíteni is tudja az ellenfél karaktereit – nem ez a hangsúlyosabb képesség a kettő közül, de lesznek azért lapjaink, melyek ezt is extrán kihasználják. Előbb azonban lássuk a boss karaktereket, hiszen elsősorban róluk szól a pakli!
Sanji (OP06-119): Lényegében ez az a lap, ami értelmet ad az egész decknek. Óvatos próbálkozások voltak már vele, amikor megjelent, de igazán nem tudott betörni a metába, most azonban ismét érdemes elővenni, hiszen 10 DON!!-nál immáron fixen meg tudjuk csinálni, hogy előbb a Leaderrel felteszünk valamit a deck tetejére, majd Sanjival kijátsszuk. A cél tehát az, hogy kihúzzuk addig, amíg meg tudjuk csinálni ezeket a kegyetlenül erős 10 DON!!-os tempo swingeket.


Silvers Rayleigh (OP08-118): Az új szett piros Secret Rare-je eddig nagyon népszerűnek bizonyul, és bizony ide is kiválónak ígérkezik. Nála rögtön képbe jön a Leader gyengítős képessége, amivel remekül kombózik, hiszen így már 8000-es karaktert is tud K.O.-zni, amikor kijön, de ha csak simán begyengít két lapot egy teljes körre, azzal sem járunk rosszul.
Monkey.D.Dragon (OP07-015): Őt is örömmel fogjuk kirakni Sanjival, hiszen rögtön mehet is trade-elni, vagy ha nincs mit, akkor szépen megkínálja az ellenfelet, utána pedig még a Leader is üthet összesen 8000-rel.


Edward.Newgate (OP02-004): Az öreg bajusz eddig főleg a saját deckjében, illetbe RP Luffyban tündökölt, most azonban itt is villanthat, hiszen a Leadernek nyújtott extra védelem a két nagy testtel kombinálva komoly fejfájást fog okozni az ellenfélnek.
Ők voltak tehát azok, akiket szeretnénk kirakni Sanjival, de természetesen a korai- és a középjátékra is gondolnunk kell – lássuk hát, hogy mi mindennel tudjuk sakkban tartani addig is az ellenfelet.
Portgas.D.Ace (OP08-052): Afféle “mini-Sanji”, pontosan ugyanolyan elven működik, de kisebb karaktereket tud csak kirakni. 6 DON!!-ért így is jó üzlet lesz kirakni 10-11000-nyi testet a boardra, főleg, ha még csinálnak is valamit.


Atmos (OP08-040): Alighanem a legjobb kombó Ace-szel, hiszen kapunk egy 6000-es és egy 5000-es testet az asztalra, és az ellenféltől még el is távolítunk egy közepes karaktert. Ez 6 DON!!-ért bizony igen komoly tempo swing. Mindenképpen figyelnünk kell ugyanakkor arra, hogy kellő mennyiségű Whitebeard Pirates lapot rakjunk a paklinkba, hogy kisülhessen a képessége.
Marco (OP02-018): Kijátszásakor nem csinál semmit, nem is üt sokat, de még mindig egy elég zavaró lap, hiszen az ellenfél nehezen tud megszabadulni tőle – már ha van annyira fontos, hogy dobáljuk neki a lapokat. És gyakran megéri neki, hiszen ha utána tud menni swingelni, akkor szépen visszadolgozhatja a laphátrányt – blockerként amúgyis kicsit bizonytalan, de azért nem elhanyagolható ez a funkciója sem természetesen.


Kingdew (OP08-044): Ő már inkább csak egy 2K counter, de persze ha nincs más, őt sem rossz “ingyen” megkapni egy Ace után, szóval mindenképpen javítja az arányokat, és utána jó eséllyel tud ütögetni 6000-eket.
Idáig tartott tehát a deck “kombósabb” része, a maradék helyeket támogató lapokkal fogjuk feltölteni.
Izo (OP03-003): Természetesen ebből a deckből sem maradhat ki a keresés, és mivel a Whitebeard Pirates típusú lapok alkotják a pakli gerincét, ezért Izóra esett a választás. A boss karakterek közül csak Newgate-et keresi, de ez nem olyan nagy baj, mint amekkorának látszik, hiszen a Leader is tudja pörgetni a decket, így mire eljutunk a kritikus pontig, várhatóan lesz nálunk egy Sanji + valami kombó.


Donquixote Doflamingo (OP01-073): A kék deckek kötelező blockere innen sem hiányozhat, főleg úgy, hogy vele azokat a lapokat is megtalálhatjuk, amiket Izóval nem. Ráadásul a beállítás is nagyon hasznos, hiszen ezáltal Leader ability nélkül is használhatjuk Sanjit vagy Ace-t, amivel spórolhatunk egy kis DON!!-t.
Jozu (OP02-008): Kereshető 2K counter, ami ha kell, akkor egy kis extra agressziót is tud adni, ami a végjátékban különösen hasznos.


Otama (OP01-006): A piros szín egyik legtöbbet használt 2K countere, ami néha kijátszva is lehet jó, Rayleigh K.O. range-ét tudjuk például növelni vele.
Charlotte Pudding (OP06-047): A játék egyik legundorítóbb tech kártyája, ami önmagában helyrerakja azokat a deckeket, amik gyűjtögetik kézben a lapokat, ezzel óriási lapelőnyt generálva. Jó ellenfél persze nem feltétlenül fogja megadni erre az esélyt, de akkor legalább kényszerpályára tolta riválisunkat.



Bad Manners Kick Course (OP04-016): A drága karakterek fel tudnak gyűlni a kezünkben, és nem árt, ha hasznosítani tudjuk őket akkor is, ha nincs rájuk keret.
Gravity Blade Raging Tiger (OP06-058): A játék talán legerősebb saját körös event kártyája. Kőkeményen megbünteti az ellenfelet, ha belejátszik, emellett optimális megoldás rengeteg erős kártyára – elsősorban természetesen a blocker Sabóra. Gyönyörűen megtisztítja az utat a Sanji play előtt.
Szokás szerint a mennyiségek és az arányok kioptimalizálása érdemes rászánni néhány órát a simen, mielőtt versenykörülmények között is bevetjük a paklit – íme egy lista, ami kiindulási alapot adhat ehhez. Jó kísérletezést mindenkinek!


