Two Legends (OP-08) lapelemzés – Red

Ötös skálán értékeljük az új kiegészítőben megjelenő lapokat.

Hivatalosan a mai napon jelenik meg a legújabb One Piece Card Game szett, a Two Legends, amely szokás szerint izgalmas új koncepciókat tartogat, de a már meglévő deckek is találnak jócskán benne friss muníciót. Lapelemzés rovatunk első felvonásában az OP-08 szettet fogjuk értékelni, minden lapot 1-től 5-ig pontozva, méghozzá az alábbi szempontok szerint:

  • 5 pont – Nagyon erős univerzális lap / Önmagában versenyerőssé tesz egy koncepciót
  • 4 pont – Kötelező lap versenyerős koncepcióba / Több pakliba betehető univerzális kártya
  • 3 pont – A saját paklijában jól teljesíthet / Közepesen izgalmas univerzális lap
  • 2 pont – Nagyon ritkán felbukkanhat belőle egy-két darab a versenyasztalokon
  • 1 pont – Várhatóan nem fog bekerülni egyetlen deckbe sem

A cikksorozat hat részből fog állni, melyek mindegyikében egy-egy színt értékelünk majd – első körben következzenek az új piros kártyák!


Twenty Doctors (2): Viszonylag standardnak mondható statline, 2-ért 2000-es blocker, 1K counter értékkel. A nagy kérdés ilyenkor mindig a típus, a Drum Kingdom vonal pedig az új Tony Tony.Chopper (OP08-001) Leaderrel lehetne működőképes, de jelenleg nem érződik benne az átütő erő, ez a lap pedig oda sem feltétlenül fog beférni. Egyedül a funkciója menti meg a gyengébb pontszámtól.

Kuromarimo (1): Jó néhány próbálkozás volt már az ilyen egymás effektjeit bekapcsoló lapkombinációkra, és bár Kuromarimo esetében legalább az alap statline elfogadható, meglepődnék, ha pont a Drum Kingdom koncepció törné meg ezt a bukott vonalat.

Chess (1): Itt is van az előző lap párja. 3-ért kirakni egy 3000-es és egy 5000-es testet nyilván nem rossz biznisz, pláne akkor, ha mellette ki is tudunk K.O.-zni az ellenféltől egy 5000-es lapot. Ez azonban (főleg a korai játékban, ahol ez nagyot szólhatna) annyi “ha” egymás mellett, amire nem túlságosan szerencsés alapozni, később pedig ennél azért tudunk jobb dolgokat is.

Chessmarimo (1): A csapat harmadik tagja, ami a saját körünkben egy 1000-rel erősebb, az ellenfelében pedig (ami azért lényegesebb) egy 1000-rel gyengébb vanilla, méghozzá durva feltétellel. Azt hiszem, mehetünk is tovább.

Tony Tony.Chopper (5): Na, ez már lap, kérem – nem is akármilyen! Sokat beszélnek az OP-08 kapcsán a Zoro deckek visszatéréséről, ez az új Chopper pedig az egyik legnyomósabb érv lesz emellett. 3-ért 5000-es test, amely nemcsak kijátszásakor tesz be még egy karaktert játékba (mindezt laphátrány nélkül!), hanem utána minden körben, ami azt jelenti, hogy kötelező vele foglalkozni. Egy 3 DON!!-os kártyától aligha várhatunk ennél többet.

Dalton (2): Pirosból vannak sajnos sokkal jobb rush lények is ennél, a Drum Kingdom koncepcióról pedig korábban már megállapítottuk, hogy jó eséllyel nem erről fog szólni a szín – addig pedig ez a lap is parkolópályán marad, hacsak valaki nem szeretne mókázni egy ilyen összeállítással.

Maria Onion Bear (2): Lapelemzős ökölszabály, hogy (legalábbis minimum 5000-es) vanillának nem fogunk 1 pontot adni, hiszen (különösen az agresszív deckekben) azért el szokott féregetni néhány ilyen lap, de a Drum Kingdom ezen képviselőjére egyelőre még nem fogadnánk túl nagy összegben.

Hiking Bear (4): A már említett Zoro pakliba kiváló 2K counter lesz. És hogy mitől kiváló egy 2K counter? Természetesen attól, hogy kijátszva is jó: ez a mackótestvér kijön, aztán a következő körben már üti is az 5000-et a saját és a Leader DON!!-csatolásával, majd adja is tovább az energiát valamelyik társának. Remek support lap az aggro Animal vonalba.

Musshuru (2): Nagyjából azt tudnám leírni, mint az előző vanilla esetében. Ennek legalább két típusa van, de egyelőre a FILM és a Drum Kingdom vonal érvényesülésére is várnunk kell jó eséllyel.

Lapins (2): A körönkénti leszedés nem hangzik rosszul, csak hát az az igazság, hogy amit ennél még jobban szeretünk, az az, ha egy lappal azonnal meg tudunk oldani valamit. Ráadásul ez csak az új Chopper Leader mellett tudja mindezt, így lehet, hogy még jóindulatú is voltam a pontszámmal…

Robson (3): Őt sem mondanám top kategóriás rush lénynek, de az Animal típus miatt legalább van benne fantázia – főleg úgy, hogy ki is tudjuk rakni ugyebár több kereséssel is. Úgyhogy ha kell egy kis “kerekítés” a típus lapszámot illetően, akkor mindenképpen szóba jöhet, de a kötelezőtől azért messze van.

Wapol (2): Mindenképpen említésre méltó, hogy az ellenfél körére is tápolódik, ráadásul a trade-elgetést és a leszedéseket is segíti, de egy alapvetően agresszív pakliba kissé lassú egy 6 costos, egy körig semmit sem csináló karakter.

Dr.Kureha (4): A searcher lapokat mindig szeretjük, a doktornő pedig természetesen kötelező lesz a már emlegetett Animal Zoróba (de az elvetemültek Chopperezhetnek is mellé persze). Nagyon nincs is mit rajta részletezni.

Dr.Hiriluk (2): 2K counter, eddig jó – nézzük, ki szeretnénk-e rakni? Nos, ha Chopperezünk, és van kint két Chopper karakterünk, akik éppen tudnak támadni, akkor 1 DON!!-t tudunk spórolni egy lapért cserébe. Ettől azért még nem futott össze a nyál a szánkban, valljuk be…

I’d Never Shoot You!!! (1): Mivel általában agresszív deckekről van szó, a piros paklik alaposan megválogatják, milyen és mennyi counter event fér be, hiszen minden el nem költött DON!! fájó tud lenni. Éppen ezért 2-ért ez a funkció nem lesz elég jó sajnos – pláne a Radical Beam mellett.

Cloven Rose (2): A három típus miatt semmiképp sem érdemes rögtön a kukába dobni a lapot, főleg úgy, hogy még DON!!-t is tudunk vele spórolni a támadóerőt tekintve. Ezzel együtt olyan bődületes dolgot azért nem csinál, hiszen ahhoz még kombóznunk is kell valami leszedéssel, de legalább nem a totálisan használhatatlan kategória.

Munch-Munch Mutation (2): A három új event közül ez a legrugalmasabban használható, ráadásul egy egész jó kis trigger is került rá, de azért itt sem fognak kapkodni a játékosok, hogy helyet találjanak neki.

Drum Kingdom (1): Egy apró kis védelem a Drum Kingdom lényeinknek. Aztán lehet, hogy azzal védjük meg magunkat a legjobban, ha (egyelőre) nem játszunk Drum Kingdom paklival – de ha mégis, akkor ezt a stage-et inkább hagyjuk ki belőle…

Silvers Rayleigh (4): Most már azért a piros is tud válogatni a late game kártyákból, Silvers Rayleigh azonban így is helyet fog követelni magának több helyre. Nem elég ugyanis, hogy önmagában is van azonnali hatása a boardra, de az egyéb K.O.-zásainkat is szépen támogatja. De akkor sincs óriási pánik, ha nem tudjuk mivel kombózni, hiszen a gyengítést az ellenfél körére is megadja, így mindenképpen tempót veszít rajta az ellenfél. Ezt a fajta univerzalitást pedig általában szeretjük.


Folytatás a következő részben a zöld lapokkal – addig is írjátok meg nekünk kommentben, hogy ti mit gondoltok az új piros kártyákról!

Hozzászólás